تغذیه سالم و سلامتی

پخت و پز با ترازوی هدیه

فهرست مطالب

تاثیر تغذیه مناسب بر سلامتی و تناسب اندام

خوردن غذای سالم در هر شرایطی توضیه می شود. چه در حال کاهش/افزایش وزن باشید و یا صرفاً برای سلامت جسمی خود تصمیم به تغذیه سالم گرفته اید. غذاهای سالم از نظر پزشکان تغذیه شامل مصرف بیشتر غذاهای گیاهی و کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده است.

برای مثال خوردن مقدار زیادی (حتی بیش از حد) میوه و سبزیجات که شامل آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها و فیبر هستند یک عادت غذایی بسیار مناسب است. این مواد در طولانی مدت شما را سیر نگه میدارند و از هرزخوری جلوگیری می کنند. پیشنهاد ما این است که همیشه حدود نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید.

پروتئین و غلات کامل را فراموش نکنید

به جای استفاده از نان سفید و برنج و پاستا به غلات کامل روی بیاورید. نان جو، جو دو سر و برنج قهوه ای از این دسته محسوب می شوند. همچنین حبوبات، ماهی، آجیل و سویا منابع غنی پروتئین هستند که بدن بسیار به آن نیازمند است. اگر به لبنبات روی می آورید حتماً دقت داشته باشید که از شیر و ماست کم چرب استفاده کنید.

نام دستهمیزان پیشنهادیویژگی ها
سبزیجاتنیمی از بشقاب هر وعدهمنبع ویتامین، فیبر و آنتی اکسیدان ها
میوه هابهمراه و به صورت مخلوط با سبزیجاتمنبع ویتامین، فیبر و آنتی اکسیدان ها
غلات کاملیک چهارم بشقاب در هر وعدهمنبع پروتئین، فیبر و ویتامین B
گوشت و حبوباتیک چهارم بشقاب در هر وعدهمنبع پروتئین
مواد فرافرآوری شدهحذف از بشقاب غذاییمنبع چربی و قند
آبانتخاب بعنوان نوشیدنی محبوب روزمرههیدراتاسیون

مزایای یک رژیم غذایی خوب چیست؟

  • کاهش خطر بیماری های قلبی و سکته
  • سطح کلسترول خون را بهبود می بخشد
  • وزن تان را به نحو دلخواه مدیریت می کند
  • قند خون را تنظیم می کند
  • فشار خون را کاهش می دهد

ساخت یا دریافت برنامه غذایی بسیار موثر است

این که شما یک برنامه غذایی مناسب تهیه کنید نکته بسیار مهمی است. شما میتوانید از پزشک تغذیه درخواست یک برنامه غذایی مناسب داشته باشید یا مثلاً برای خود روزها را برنامه ریزی کنید. شاید سه شنبه های بدون شکر! این ایده بسیاری از فعالیت های شما را تحت الشعاع قرار می دهد اما تضمین می کنیم که نتیجه اش بالا رفتن انگیزه شما خواهد بود.

از دیگر نکات مهمی که می تواند شما را در رسیدن به سلامتی یاری کند ورزش کردن بصورت مداوم است. اما فراموش نکنید که شما برای تحقق برنامه ریزی غذایی خود به یک ترازو نیز نیاز پیدا خواهید کرد. در ادامه بهترین انتخاب را به شما هدیه خواهیم کرد.

پیشنهاد ما ترازوی هدیه

ترازوهای هدیه در مدل های آنالوگ، دیجیتال و آشپزخانه میتوانند راهنمای مناسبی برای شما در راه رسیدن به تندرستی و زندگی سالم باشند. از این جهت بیایید کمی بیشتر با مدل های آن آشنا شویم:

خرید ترازو آشپزخانه

ترازوهای آشپزخانه هدیه برای اندازه گیزی دقیق مواد خوراکی ابزار بسیار مناسبی برای رسیدن به تناسب اندام می باشند. برای خرید ترازوهای آشپزخانه هدیه از فروشگاه آنلاین هدیه کافیست سری به بخش فروشگاه بزنید. تمامی محصولات با بهترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

اگر نیاز به بررسی تمام فروشگاه داشته باشید تا ترازوهای خانواده مدل های دیجیتالی و آنالوگی را نیز بررسی کنید میتوانید از کلید زیر استفاده کنید.

[wpdiscuz_comments]